5 apps som gør arbejdsdagen nemmere

3 Min læsning

Af Rasmus Hultquist Nielsen

De fleste danskere har en travl hverdag med en propfuld kalender og masser af opgaver. Elektronista guider dig til 5 apps, som giver dig en mere struktureret arbejdsdag.

Trello

-Gør hele arbejdsdagen meget nemmere. Skaber nemt og hurtigt et overblik over planer og gøremål.

Trello

Pris: Gratis

Mange danskere har en hverdag med et tætpakket program med aftaler, som skal overholdes og masser af opgaver, som skal løses. Desværre er der risiko for, at nogle opgaver midt i travlheden ryger i glemmebogen. Det skal naturligvis helst skal undgås, og det kan app’en Trello hjælpe dig med.

Trello er en app, der giver dig mulighed for at holde styr på alle dine aftaler. Trello fungerer som en online opslagstavle, hvor det på en nem og hurtig måde er muligt at skabe sig et overblik over sine aftaler.

Dropbox

-I stedet for at skulle sende dokument til en kollega enkeltvist, gør Dropbox arbejdet for en. Super enkelt og brugbart værktøj.

Dropbox

Pris: Gratis

Dropbox er i dag et populært værktøj, som de fleste kender. Dropbox fungerer som et online hukommelseskort, hvor du kan uploade dine dokumenter og fra ethvert sted med internetforbindelse tilgå disse dokumenter.

Med Dropbox kan du både gemme dine egne dokumenter til senere brug og dele dokumenterne med dine venner eller kollegaer. Dropbox er et eminent værktøj, hvis I på arbejdspladsen ofte har brug for at dele dokumenter med hinanden.

Slack

-App’en giver dig mulighed for at strukturere din arbejdsdag, skabe overblik, dele filer og meget mere.

Slack

Pris: Gratis

Slack er en app, som giver mulighed for at strukturere hele din arbejdsdag. Har du behov for at dele filer med dine kollegaer, kan dette nemt gøres herigennem. I stedet for at skulle sende en mail ud til hver enkelt kollega, kan beskeden sendes ud via Slack og arbejdstiden minimeres betragteligt.

Alternativ: Yammer! er en app, som fungerer på samme måde som Slack. Yammer! kan derfor også være et godt værktøj at bruge, og kalder sig selv for “Virksomhedernes sociale netværk”.

Hellosign

-Her får du nemt og hurtigt underskrevet dokumenterne. Fungerer godt og kan let deles mellem kollegaer

Hellosign

Pris: Gratis

Du kender sikkert til den tidskrævende og besværlige proces, der skal sættes i gang, når du modtager en mail med papirer, som skal underskrives og mailes videre. Inden du får printet dokumentet ud, underskrevet, scannet ind og sendt tilbage, kan der hurtigt gå lang tid.

Hellosign afhjælper dette problem. Med app’en har du mulighed for at tage et billede af det dokument, du skal have underskrevet, skrive under via din smartphone og hurtigt sende retur. Du har hermed mulighed for at skrive under på en jobkontrakt eller et andet vigtigt dokument uden at have adgang til printer og scanner.

Jobindex

-Utroligt nemt at sortere efter branche og landsdel. Der findes mange relevante opslag, og man er ikke i tvivl om, hvordan man ansøger om jobbet.

Jobindex

Pris: Gratis

Er du jobsøgende, så er app’en Jobindex noget for dig.  Her har du adgang til en kæmpe jobdatabase direkte fra din smartphone. App’en er en nem og overskuelig, hvor du hurtigt kan slå tiden ihjel, hvis du alligevel sidder i bussen eller venter på toget. Her kan du hurtigt bruge 5 minutter til at danne dig et overblik over de forskellige jobmuligheder. Og hvem ved? Måske finder du drømmejobbet, en dag hvor bussen alligevel er 5 minutter forsinket.
Vi ønsker dig god fornøjelse med arbejdet (eller med at komme tilbage på arbejdsmarkedet)!

Rasmus Hultquist Nielsen er ansat ved Ekspertvalg, som sammenligner leverandørers priser og deres produkters kvalitet.

 

 

 

 

15.000+ abonnerer allerede på Christianes personlige nyhedsbrev

Vil du også have adgang til gratis insider-fordele, analyser, podcasts og e-bøger om fremtidstendenser og afgørende techtrends?

Del dine tanker?

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *

fifteen − 2 =

No Comments Yet.