Podcast #276 Teknologi-temperaturen på folkeskolen

Hvordan er den teknologiske tilstand i dagens folkeskole? Fagene hedder stadig dansk, matematik og engelsk, og de skoler, som rent faktisk tilbyder programmering og teknologilære, gør det typisk, fordi der lokalt sidder nogle enkelte ildsjæle, som trækker læsset. Så er folkeskolen overhovedet teknologisk rustet til de børn, der går i den? Hvilke kompetencer skal vi kræve af fremtidens lærere, og skal vi i virkeligheden til at vende klasseværelset helt på hovedet? @christianevejlo har besøg af lærerstuderende Nick Holmberg og Josefine Brinck Mulvad og lærer og teknologisnedker Morten Jacobsen.

Lyt til programmet eller abonner på Elektronista i din yndlingspodcast-app.

Ugens gæster

Teknologi og mennesker i den danske folkeskole

Beam Pro Telepresence Robot

Foto: Skolen ved Nordens Plads

Future Classroom Lab

Future Classroom Podcast

Forskning: Virtual Reality bedre end video i undervisningen

Robotterne kommer – hvad gør folkeskolen?

Hvad er Flipped Classroom?

MatematikFessor

Podcast #274 Klar til fremtidens arbejdsliv?

FNs 17 verdensmål

Hvad betyder digital dannelse?

Elektronista møder: 14-årige AI-ekspert Tanmay Bakshi

Tanmay Bakshi

Tanmay bakshi – YouTube

Ugens appbefalinger

Jacobsen anbefaler:  Morfo 3D Face Booth

Brinck Mulvad anbefalerCoSpaces: Make your own VR experience

Holberg anbefaler: Keep Talking and Nobody Explodes

Veljø anbefaler: Forældrenes guide til MinecraftSpotify-strangerthings.com og The Upside Down | Stranger Things Wiki 

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *