Vi er medlem af 5,5 sociale medier, men bruger kun halvdelen

2 Min læsning

Af Leif Bomberg

De mest aktive social media brugere er folk mellem 25 og 34 år, viser en ny global analyse af internetbrugere.

social media aktive brugere grafikDe dage er forbi, hvor den gennemsnitlige internetbruger meldte sig ind i ét social medie og blev der.

I dag kan vi ikke nøjes med det ene. I gennemsnit har vi 5,5 social media-konti, men bruger kun halvdelen (2,8) aktivt. Det vil sige, at vi skriver egne indlæg, kommenterer osv. – og ikke bare kigger med.

5,5 kan lyde af enormt meget, men tænk over, at mange af os bruger både Facebook, Linkedin, YouTube, Instagram til billeder og SnapChat til den hurtige kommunikation. Og så har vi allerede 5 sociale medier med i regnestykket.

Tager vi oveni Twitter, Google+, Pinterest eller de meget trendy Tumblr og Ello bliver det pludselig til rigtigt mange, vi er medlem af.

Global Web Index har spurgt tusinder af internetbrugere mellem 16 og 64 år verden over om deres social media-vaner. Over 50 forskellige sociale medier er nævnt i deres oversigt.

Analysen viser ikke overraskende, at det er de yngste årgange, som har konti i de fleste sociale medier.

De mest aktive er imidlertid folk fra 25 til 34 år. Det er samme aldersgruppe, der er mest loyal over for Facebook og bruger professionelle sociale medier som Linkedin mest.

Man kan også sige, at de 16- til 24-årige er de mest synlige social media-brugere. Også fordi det er dem, som tv og aviser elsker at vise. Omvendt er aldersgruppen fra 25 til 34 år de mest engagerede med over fire sociale medier, som de aktivt deltager i.

15.000+ abonnerer allerede på Christianes personlige nyhedsbrev

Vil du også have adgang til gratis insider-fordele, analyser, podcasts og e-bøger om fremtidstendenser og afgørende techtrends?

Del dine tanker?

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *

18 − one =

No Comments Yet.