DF-bodega i Mariager ramt af støjklager grundet voldsom lastbilstrafik

af

Historien om en omfartsvej i Mariager er gaven, der bliver ved med at give. Det kan godt være, at de åbne og demokratiske sociale mediekanaler betyder, at enhver (mere eller mindre konstruktiv person med adgang til internettet), kan komme med kritik af magthaverne. Men erfaringen viser også, at når internettet synes noget er tilpas fjollet (som Kim Christiansens forsøg på at storytelle Mariagers centrum som New York i myldretiden, hvor folk skal springe for livet), så kommer der noget retur. Og internettet er ofte ret opfindsomt og går egne veje.

At Christiansen på facebook igår selv påkaldte sig Internet-Krakens vrede med ordene “I mangler indhold i jeres røvkedelige liv”, hjælper nok ikke på sagen.

Tager man lige nu et smut forbi Kim Christensens smørrebrøds-bodega A Porta på Tripadvisor, så finder man en markant stigning i anmelelser fra de sidste par dage (rettelse: de nye indlæg er nu blevet taget ned). Og folk er ikke tilfredse! Der bliver især klaget over den voldsomme trafik, ødelagte tagrender, lastbiler og børn, der løber for livet.
Overskrifter som “Med livet som indsats”, “Gris i mange lækre varianter, men for meget larm og støj”, og en enkelt der prøver at få et lift til kroen med en af de mange lastbiler, som angiveligt skulle drøne dagligt gennem byen, er lidt af det, spøgefuglene har efterladt.

På det måde bliver en tjeneste som Tripadvisor, der ellers er tænkt til et helt andet formål faktisk til et værktøj, hvor brugere giver udtryk for deres utilfredshed med magthaverne. Er det en god ting? På den ene side er demokrati heldigvis ofte som vand. Det finder en vej. Og humor er ofte en god vej til at udtrykke utilfredshed. På den anden side er det jo problematisk, hvis man rent faktisk kommer til Tripadvisor for at finde reelle anmeldelser. Eller hvad synes du? Er det en sjov prank, reel kritik af magthavere eller problematisk manipulation og misbrug af en platform? Tror du Tripadvisor ender med at tage de “falske” anmeldelser ned? Eller siger de rent faktisk noget om stedet, som hjælper brugeren med at beslutte om det er noget for dem eller ej? Eller…. hjælper al omtalen i virkeligheden A Porta og Kim Christiansen med at få flere kunder?

No tags Kommentarer

Ingen kommentarer endnu

Hvad synes du?

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *