Gris kan mere! Og når forældre danser

af

En ny video fra Landbrug & Fødevarer når episke højder i disciplinen “hvor mange branding/konsulentfloskler og milleniumreferencer og inspirational quotes kan vi presse ind i en video på 2 minutter”. Det går internettet forståeligt nok rimelig meget amok over. 

N

ogle gange er store budgetter sammen med beslutningstagere, som er nemt imponeret af hotte buzzwords, en rigtig dårlig kombi. Det er anti-“fingeren på pulsen”.  Jeg plejer at sammenligne det med den tåkrummende fornemmelse af at se sine forældre danse i et forsøg på at være “ung med de unge”. 

En nærmest lummer luftig stemme speaker ting som, “De unge millenials vi have coolness, convinience og occasions” og vi skal “revitalisere og rekvalificere grisen”. “Vi går fra svin til gris. Vi har spurgt forbrugeren, og det er det, de foretrækker”. 

De sociale medier har lige nu en fest over den tonedøve grisevideo, og responsen på mit oprindelige tweet fra Mette Gammicchia fra Landbrug og Fødevarer var, at “Videoen er lavet som et oplæg til dialog med detailbranchen i forbindelse med en konference”. (og ja Christina er vist mig). 

 

Jeg tænker, det er et temmeligt bekosteligt og produktionstungt oplæg til samtale og taget i betragtning af, at filmen har ligget på Landbrug og Fødevarers åbne Vimeoprofil i over en uge, tyder det ikke ligefrem på, at den var tænkt udelukkende internt. Men vurder selv. Du kan se den herunder. PS. Jeg har også lige designet en brandet øl, som bureauet kvit og frit kan bruge som en del af kampagnen. Bare så vi ikke taber en hel generation af griseelskere på gulvet. Find den nederst i posten.

 

Ingen kommentarer endnu

Hvad synes du?

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *