De fleste bruger sociale medier for sjov

af

Kun hver fjerde ser sociale medier som en del af deres arbejde, karriere og professionelle liv.

sjov på sociale media grafik ny

6

ud af 10 besøger Facebook, Twitter, Linkedin, Instagram, Snapchat og YouTube for deres fornøjelses skyld.

Langt færre – faktisk kun 24 pct – ser sociale medier som en del af deres arbejde, karriere og professionelle liv. Det viser en ny undersøgelse fra Global Web Index, der har interviewet over 40.000 internetbrugere i 34 lande verden over.

Efter de forlystelsessyge er de ”personlige delere” den næststørste brugergruppe. 44 pct. besøger sociale medier for at dele ud af deres og andres meninger, billeder og oplevelser fra hverdagen.

Den tredjestørste gruppe er de såkaldte ”news networkers”. Det er sådan nogle som mig, der bruger Facebook til at læse og viderebringe nyheder.

Under punktet ”entertainment networkers” med 60 pct. af social mediabrugere hører både dem, der søger videoer og billeder at grine af – og folk, som følger sangere, skuespillere og standup-komikere.

De viser, at der fortsat er stor efterspørgsel efter platforme, som kan distribuere underholdende indlæg og brugergenerede videoklip på en enkel og hurtig måde.

Ikke underligt, at Facebook og Twitter på det seneste har satset kraftigt på at forbedre deres video-udbud. I den forbindelse betaler de gerne millioner af kroner til kendisser fra showbusiness for at levere indholdet….

 

Ingen kommentarer endnu

Hvad synes du?

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *