NU BLIVER HOTELLER RIGTIGT SOCIALE

af

A

f Leif Bomberg

Tjek ind på verdens første Twitter hotel og markedets første Instagram hotel. I får en social oplevelse, I aldrig har set før.

twitter hotel ny 1

Hvad kigger man på, når man søger efter hoteller i rejsekataloger eller på booking portaler online? Og hvad er det første, I spørger om, når I står i hotellets reception med kufferter til alle sider og pas og kreditkort i hånden?

Det kommer naturligvis an på personen, hvad svarene til de to spørgsmål vil være.

Helt sikkert er dog, at flere og flere rejsende ikke vil nøjes med en svømmepøl, en strand i gå-afstand og en minibar på værelset.

I dag forhører man sig selvfølgelig, om hotellet har et ordentligt trådløst netværk – hvem kan leve uden – og man holder øje med, om der er stikkontakter alle vegne, som man kan bruge til at lade smartphones, tablets og laptops op med. På værelserne, i baren, i lobbyen og ved svømmepølen.

Nogle få hoteller er så gået skridtet videre – de er blevet helt sociale.

Ikke at de har en profilside på Facebook eller Pinterest. Det har de fleste i dag. Næh, hotellerne skal være integreret med sociale medier fra kælder til loft.

To hoteller fører an i denne udvikling, men man skal desværre rejse langt for at opleve dem: Sol Wave House på Mallorca og 1888 Hotel i Sydney. Henholdsvis et Twitter og et Instagram hotel.

Her bor man i Twitter

Alt på Solwave House Hotel på Magaluf Beach handler om Twitter, og indretningen domineres af Twitters velkendte blå farver.

twitter hotel suite 3

Man booker værelse ved hjælp af Twitter, tjekker ind ved hjælp af Twitter og logger sig som gæst ind på hotellets eget interne sociale netværk #SocialWave.

Via netværket kan man kigge på menukort, studere hotellets gæsteliste, betale i baren, indlede flirts med andre gæster, sende virtuelle kys til særligt kønne gæster osv.

Hvert område af hotellet har sin egen Twitter adresse, f.eks. festlokalerne #PartySuites eller de overdækkede drømmesenge ved poolen #Balibed1, #Balibed 2 osv. Ja, selv minibaren på ens værelse, som man kan bede om at få fyldt op ved at indtaste #FillMyFridge…

twitter hotel udendørs

De Twitter-brugere, der har råd, reserverer naturligvis en af hotellets særlige Twitter luksus-suiter. Her har man rådighed over hotellets to Twitter concierger, og rummene er fyldt med blå balloner, champagne og lakridser udformet som hashtags.

Hvordan det føles at bo i denne Twitter verden, kan man få en fornemmelse af via denne lille video.

Et hotel i billeder

1888 Hotel i Sydney er verdens første Instagram overnatningssted, og det henvender sig primært til de mange, der tages hundredevis af Selfies billeder.

instagram hotel 1

Hotellet er indrettet med masser af sjove hjørner, vægge og rum, hvor gæsterne kan fotografere sig selv, venner og familie – og bagefter bruge hotellets trådløse netværk til at uplade billederne til Instagram. Alle værelser på 1888 Hotel er desuden forsynet med en iPad.

Selve navnet 1888 Hotel har selvfølgelig noget med billeder at gøre. Hotellet er nemlig opkaldt efter det år, hvor Kodak lancerede sit første bokskamera.

instagram hotel 3

Hotellet giver gratis overnatning til alle de Instagram brugere, som kan dokumentere, de har over 10.000 followers. Alle andre må betale 140 USD for en overnatning – ca. 775 kroner.

Hver uge trækker hotellet desuden lod om gratis ophold for de personer, som har uploadet de bedste fotos fra hotellet på Instagram.

Ingen kommentarer endnu

Hvad synes du?

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *