DINE RETTIGHEDER NÅR MOBILEN GÅR I STYKKER

1 Min læsning

Mobiltelefonen er på top 3 over produktklager ved forbrugerhotlinen. Ved du hvilke rettigheder du har, hvis din mobil går i stykker? Hvor mange gange må sælgeren f.eks. tage en mobil tilbage for at rette den samme fejl? Og er sælgeren forpligtet til at give dig en lånemobil imens?

5 gode råd hvis der viser sig en fejl ved din mobil

  • Klag over fejlen til forhandleren. Sørg evt. for at have skriftlig dokumentation for din klage.
  • Var fejlen eller årsagen til fejlen til stede på købstidspunktet, skal forhandleren reparere mobilen gratis.
  • Forhandleren har som udgangspunkt kun ét forsøg til at reparere en fejl. Opstår fejlen igen, kan du muligvis få pengene tilbage.
  • Forhandleren har som tommelfingerregel 14 dage til at reparere din mobil, men der findes dog en række undtagelser.
  • Hvis forhandleren bruger mange forsøg på at reparere din mobil, kan du kræve en anden mobil magen til, eller du kan kræve dine penge retur.

Se den lille film fra Forbrug.dk her

15.000+ abonnerer allerede på Christianes personlige nyhedsbrev

Vil du også have adgang til gratis insider-fordele, analyser, podcasts og e-bøger om fremtidstendenser og afgørende techtrends?

Del dine tanker?

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *

ten + 9 =

No Comments Yet.