Modeugespecial: Hihgstreetbrand bag tech-regnfrakke

2 Min læsning

I forbindelse med den danske modeuge i disse dage sætter Elektronista spot på nye, teknologiske produkter på både det danske og internationale marked, der er med til at sætte nye standarder for hvad forbrugerhenvendt mode skal opfylde – lige nu og fremadrettet. 

uniqlo.rain

 

Herhjemme har vi i mange år haft tradition for at bære fashionabelt regntøj med mærker som Rains og Ilse Jacobsen, mens det i andre, mindre regnfulde lande, er en spirende trend at regntøj ikke blot er en praktisk foranstaltning. I takt med den teknologiske udvikling ser vi flere og flere eksempler på teknologi integreret med mode og japanske Uniqlo har lagt sig i førerposition, når det gælder visionært regntøj.

Highstreet-brandet Uniqlo har udviklet en virkelig fin regnjakke, der kan lidt mere end de fleste andre regnjakker på markedet. Foruden at være vind- og vandtæt som regnjakker jo skal være, er stoffet strækbart og så er der indbyggede høretelefoner i lommen! Høretelefonerne går fra den ene lomme op gennem et lille hul og ind i hætten, så de ikke befinder sig frit i det ustadige vejr ved brug og ej heller vikler sig sammen når de ikke bruges.

I princippet ville det være en tilstrækkelig smart feature, at der findes et indbygget hul til høretelefonerne (det ser vi gerne i alle fremtidige frakker) i regnjakken, men det er selvfølgelig en kærkommen gestus fra Uniqlos side at kunden får et par høretelefoner med i købet og at disse permanent kan bo i frakken så man slipper for at tage dem af og på. Høretelefonerne er flytbare i fald frakken skal vaskes.

Regnfrakken koster ca. 650 kr. og kan købes her.

 

 

15.000+ abonnerer allerede på Christianes personlige nyhedsbrev

Vil du også have adgang til gratis insider-fordele, analyser, podcasts og e-bøger om fremtidstendenser og afgørende techtrends?

Del dine tanker?

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *

fifteen − 7 =

No Comments Yet.