TURBOCYKEL KØRER PÅ EL

1 Min læsning

Af Jan Kwiecien

Kogas ’E-light’ skiller sig ud fra andre cykler med en batteridrevet minimotor der monteret på baghjulet, skal hjælpe fremdriften af ens cykeltur. Ud over de normale cykelgear har Kogacyklen ligeledes tre hjælpegear der sætter ekstra ’pedal’ på turen. i ’eco’, ’normal’, og ’power’ mode. Når man har fået monteret batteriet under bagagebægeret og displayet på cykelstyret, er man klar til tur, og det tager ikke meget længere tid end det tager at låse to kæder op (standard sikring i København – city of bicycle thieves!).

Nå, det simple display indeholder oplysninger om ens fart, kilometertæller, endda temperatur!. Idet man slår hjælpegearene til mærker man det nærmest som et usynligt skub bagi når motoren sætter turbo på ens pedaltramperi. Skal man langt omkring uden at gide sveden mod tøjet, kan man sagtens forstille sig en hverdag med Kogas el-cykel.

Til trods for de mange glæder, er der alligevel et par indvendinger til E-light. Bagagebægeret kan ikke bruges til at stille hverken dametasker eller mælkekasser på. Derudover vejer batteriet meget, så insisterer man på at tage det med når man parkerer cyklen (der er lås til batteriet, men med cykeltyve nu til dags..), kan det godt blive en besværlig affære at bære rundt på en tung klods i sin fikse taske.

Cyklen koster 24.599 kr hos Koga

15.000+ abonnerer allerede på Christianes personlige nyhedsbrev

Vil du også have adgang til gratis insider-fordele, analyser, podcasts og e-bøger om fremtidstendenser og afgørende techtrends?

Del dine tanker?

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *

thirteen − 11 =

2 Comments
  • Sven johansen
    december 11, 2011

    You Can buy an el-bike for less than DKK 5.000 on the internet. Quality OK.

  • Jonas Larsson
    maj 30, 2012

    Der findes også flere modeller fra KOGA, hvor batteriet ligger inde i stellet.