Whiskas vil sætte kamera på katte
Af Leif Bomberg
Verdens største fabrikant af kattefoder mener, at misser bør være stærkere repræsenteret på Instagram og andre billedmedier.
Måske Whiskas syntes, at det var begyndt at blive for kedeligt at producere kattefoder – og der skulle noget nyt og mere flashy til for at øge kendskabet til verdens mest kendte misse-brand.
I hvert fald har folkene fra Whiskas i Australien lanceret et trådløst kamera til katte, som kan delagtigegøre ejeren og alle mulige andre katteelskere i sociale medier om, hvad den firbenede bærer oplever i løbet af dag og nat.
Ikke, at der ligefrem mangler billeder af katte på nettet. YouTube må efterhånden byde på millioner af miauvende videoer.
Whiskas mener imidlertid, at kattene ikke er stærkt nok repræsenteret på f.eks. Instagram med deres personlige ”point of views.”
Altså har man opfundet Catstacam – et lille trådløst kamera på 42 gram, som katten bærer i et halsbånd.
Catstacam kan tage op til seks billeder i sekundet og vise verden (så nogenlunde), som bæreren ser den.
Billederne sendes automatisk via wifi-kredsløb til sociale medier som Instagram eller Facebook – og din kat har selvfølgelig egne konti dér, ikke sandt?
Whiskas prøvekører i øjeblikket Catstacam hos kendte katte-ejere, der formentlig er mere kendte end deres kæledyr.
Hvornår Catstacam kommer til salg, så også almindelige katte-ejere kan være med, melder historien desværre ikke noget om. Måske man bare skal følge Catstacamsiden på Facebook med jævne mellemrum for at holde sig opdateret….