Spring kaffekøen over i lufthavnen på ny, digital Riccos kaffebar

2 Min læsning

Hvad enten du skal tjekke ind på et fly eller hente din kæreste, så kan kaffetørsten melde sig i lufthavnen. Nu åbner kaffeafficionado caféen Riccos kaffebar i Copenhagen Airport. Og lidt digitalt fiksfakseri sørger for, at du kan springe køen over!

Mellem lufthavnens to terminaler tæt på 7eleven har Riccos kaffebar netop åbnet op for salg af cortado, latte, espresso og hvad du ellers kunne begære af dampende, sort, koffeinkicks brygget på friskmalede kaffebønner.

En lufthavn er fuld af trafik og folk har ofte travlt. Det sidste man orker er at tilbringe lang tid i en kø. Derfor har Riccos installeret en skærm, hvor du hurtigt kan vælge det produkt, du ønsker. Du betaler kontaktløst med dankortet (og inden længe også med mobile pay), du får en bon og kan så hente din kaffe. Bestillingen lander direkte hos baristaen, og du springer dermed i praksis køen over. Har du været forbi og prøvet systemet af, så lad os endelig høre i kommentarfeltet hvordan du oplever det?

Og for de helt hardcore kaffegadgetnørder kan det tilføjes, at det tekniske gear ser ud til at være på plads. Caféen laver nemlig kaffen på to benhårde Slayer Steam maskiner. (Se mere kaffeporno på Instagram @riccoskaffe).

Inden længe vil en RFID læser også sørge for at lufthavnens personale kan lave bestillinger direkte via deres personalekort.  Det fortæller Jonas Jersborg, som er konsulent hos OnlinePOS, som leverer systemet til Riccos Kaffebar i lufthavnen.

15.000+ abonnerer allerede på Christianes personlige nyhedsbrev

Vil du også have adgang til gratis insider-fordele, analyser, podcasts og e-bøger om fremtidstendenser og afgørende techtrends?

Del dine tanker?

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *

18 + 5 =

2 Comments
  • Morten Flamsted
    august 16, 2017

    Nu kan det godt være, at jeg har misforstået konceptet, men risikerer man ikke, at der opstår kø foran skærmen? Så er det vel bare et spørgsmål om hvilken kø, man står i mere end om, at have sprunget over i køen?

    • Jonas Jersborg
      september 14, 2017

      Hvis presset foran self-service øges, vil der selvfølgelig blive opsat flere skærme for at give gæsten den bedste oplevelse :)