SUPER BOWL REKLAME VÆKKER VREDE

1 Min læsning

Så har amerikanske Groupon (tilbudsservice som downtown.dk red.) fået folket på nakken. En reklame vist under den gigantiske amerikanske fodbold event The Super Bowl har fået kritikere helt op i det røde felt. I en alvorlig dokumentarstil lader Groupon kendte tale om seriøse sager som truede hvaler og tibetanere. Men lige som man får en tåre i øjnene slår reklamen over i en ganske anden stil, og den kendte omtaler nu med stor begejstring et fantastisk Groupon tilbud i nærområdet.

Groupon selv siger, at de faktisk yder bidrag og hjælper de alvorlige emner reklamerne gør grin med. Kritikere mener, at reklamerne er usmagelige og ignorante. Som en kommentator på YouTube siger “Tibetanere laver ikke fish curry”.

Hvad synes du? Er Groupon gået for vidt? Eller kommer der i virkeligheden mere fokus på de sager, der bliver nævnt? Hvad betyder det for Groupons brand? Og er det i virkeligheden bare endnu en ting internettet kan brokke sig over?

15.000+ abonnerer allerede på Christianes personlige nyhedsbrev

Vil du også have adgang til gratis insider-fordele, analyser, podcasts og e-bøger om fremtidstendenser og afgørende techtrends?

Del dine tanker?

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *

2 × two =

No Comments Yet.