ER VI KLAR TIL MYSPACE IGEN?

2 Min læsning

Af Christiane Vejlø

MySpace trækker på Justin TImberlake og gør klar til en gigantiske relaunch. Men er vi klar til en tur til?

Først var det rodet, så blev det smart (men det var stadig rodet).  Først var det musik, så blev det spam og halvskumle profiler og så kom Facebook og så var det profilspøgelser uden aktivitet og nogle bands som brugte det til musiksmagsprøver. Det blev købt af Murdoch og solgt af Murdoch. Det  blev det latterliggjort og så kom Justin Timberlake ind i ejerkredsen og vi tænkte “hvad nu?”.

Det i internetår ældgamle Myspace.com er ved at genopfinde sig selv og at dømme efter den første video fra sitet ser det ud til at de rent faktisk har haft fokus på godt design og brugervenlighed. En slags Pinterest møder Facebook møder noget musik. Det gamle rodede Myspace look er ihvertfald væk. Om de skumle profiler også er vil tiden vise. Nu logger du ind med Facebook og Myspace fungerer som endnu en smart social graph møder interest graph service. Men at dømme efter markedsføringen ser det ud til at Justin Timberlake skal trække en ret stor del af læsset. Hvad tænker du? Er du klar til Myspace igen eller er løbet kørt? 

Og mens vi er igang tjek så lige den her vanvittigt sjove comedy cartoon hvor Facebook bliver roasted men MySpace ender med at få mest røg. Man får helt ondt af stakkels MySpace.

15.000+ abonnerer allerede på Christianes personlige nyhedsbrev

Vil du også have adgang til gratis insider-fordele, analyser, podcasts og e-bøger om fremtidstendenser og afgørende techtrends?

Del dine tanker?

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *

three × two =

1 Comment
  • Brian Frost
    september 28, 2012

    Eftersom Facebook er ved at blive et stor spamsite (spilopfordringe en masse), og egentlig også mest er brugt af folk til at opdatere om deres tvivlsomme liv, som enten stjerne eller røven af fjerde division, så virker et genskabt myspace, med indbygget musikfokus, super spændende. jeg glæder mig ihvertfald.