Oplev digitalt nordlys i et passagerfly

2 Min læsning

Af Leif Bomberg

Icelandair har indrettet et af sine Boeing 757-fly med en fantastisk loftsbelysning. Alle kan komme op at flyve med Hekla Aurora, der også er opsigtsvækkende i sin ydre bemaling.

icelandair nordlys

Mennesker, der har set nordlys, siger, at det er en oplevelse, man ikke glemmer.

Problemet er blot, at man skal rejse langt nordpå og på bestemte tidspunkter af året for at se nordlyset– og selv da er der ingen garanti. Man skal være det rigtige sted til den helt rigtige tid.

Icelandair hjælper nu lidt på vej.

Det islandske flyselskab har nemlig udstyret et af sine store Boeing 757-fly med en unik loftsbelysning af LED-pærer, som skal give passagererne en visuel oplevelse, som stod de ved Nordkap og så på nordlyset.

Lysshowet sidder i Hekla Aurora flyet, som Icelandair bruger på sine transatlantiske ruter. På flyselskabets hjemmeside  kan man se flyets afgange og eventuelt tilpasse sine egne rejseplaner, så man kan komme med ombord.

icelandair foto igen 7

Når man tænker på den kedelige belysning, man normalt oplever i et liniefly, ser Icelandairs initiativ superspændende ud.

Passagerer, der har oplevet nordlysshowet, siger, at effekten er afslappende, imponerende og diskret på samme tid. Man føler sig slet ikke som midt i et diskotek med blinkende lamper.

Meget smart har Icelandair indbygget Wi-Fi på flyet, så passagerer kan tage billeder og videoer af nordlysloftet – og dele oplevelsen online, mens de flyver.

Hekla Aurora-flyet er i øvrigt opsigtsvækkende både indendørs og udendørs. Icelandair har nemlig ladet airbrushkunstnere dekorere skroget på en unik måde.

Se en video om det spændende og kreative projekt her….

 

15.000+ abonnerer allerede på Christianes personlige nyhedsbrev

Vil du også have adgang til gratis insider-fordele, analyser, podcasts og e-bøger om fremtidstendenser og afgørende techtrends?

Del dine tanker?

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *

seven − three =

No Comments Yet.