PLAKAT ÆNDRER FARVE EFTER DIT TØJ

1 Min læsning

Du træder ind i butikken og føler dig lige pludselig mere hjemme. Som om det hele bare matcher. Det kunne være fordi butikken skiftede farve for at tilpasse sig dig.


IBM står bag en skærm som skifter farve efter den der kikker på den. I skærmen er der installeret et kamera som registrerer farven på hvad der nu står foran den. F.eks. dig i rød jakke. Så skrifter selve skærmen farve for at glide ind i din nuance. På den måde gøre den reklame du oplever mere personlig. Undersøgelser viser, at farve er med til at påvirke købsbeslutninger, så her er endnu et eksempel på fremtidens snedige markedsføringsteknikker.

Hvordan tror du skærme kan indgå i fremtidens shopping oplevelse?

Den kloge farve plakat er en del af IBMs Smarter Planet projekt.

15.000+ abonnerer allerede på Christianes personlige nyhedsbrev

Vil du også have adgang til gratis insider-fordele, analyser, podcasts og e-bøger om fremtidstendenser og afgørende techtrends?

Del dine tanker?

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *

1 × five =

No Comments Yet.