Bestil pizza med din sko

3 Min læsning

Fastfood-kæder som Pizza Hut og KFC bliver mere og mere kreative til at involvere moderne digital kultur i deres kundeoplevelse. Det er både skægt, overraskende og visionært.

Hvis du er pizza-elsker og er irriteret over, at dine sko ikke kan bestille nye pizzaer for dig – så har Elektronista gode nyheder! I hvert fald, hvis du bor i et land, hvor den store Pizza Hut-kæde har salgssteder. Det har den desværre ikke i Danmark lige for øjeblikket.

Pizza Hut begynder nemlig om et par uger at sælge Pie Top II sneakers, hvor man ved tryk på en knap kan bestille fast food direkte fra sin venstre eller højre fod. Skoene står i trådløs Bluetooth-forbindelse med en smartphone, som sneakers-bæreren selvfølgelig altid har på sig. På mobilen har man på forhånd installeret en Pie Top-app, der sørger for at give besked videre til den nærmeste Pizza Hut – også om den pizza type, man helst vil have.

Pizza Hut har solgt sneakers med bestillingsknap før. I et meget begrænset oplag, der blev udsolgt på få minutter. Den nye Pie Top II bliver fremstillet i et større oplag og har i hvert fald fået én ny funktion: De kan slukke for dit tv, mens pizza-manden står ved din hoveddør for at aflevere bakken med din varme pizza. Det sparer lidt strøm, og man kan sågar via sine Pie Top II-sneakers slukke for tv, mens man spiser sin pizza. For nogle mennesker er det jo uhøfligt at se tv, mens man har mad i munden.

Når man købte en box med kyllingelår hos KFC i Indien, kunne emballagen skilles ad og samles igen som en lille drone. Den blev fjernstyret fra KFC-kundens smartphone.

Pizza-skoene kommer i to farver – røde og hvede – det er rigtigt stavet. De fås i flere forskellige størrelser og både i varianter til kvinder og mænd. Sammen med købet følger et til-gode-bevis på en medium størrelse Pizza Hut pizza til en værdi af 6 USD. Så kan man straks afprøve sine nye sneakers, uden at det koster ekstra.

De pizzarigtige sneakers kommer til salg fra den 19. marts 2018 og vil kunne bestilles via den internationale online tøjbutik www.hbx.com . Priserne er endnu ikke offentliggjort, men man kan løbende tjekke op på hjemmesiderne hos Pizza Hut og The Shoe Surgeon-skokæden. Alternativt kan man holde sig up to date via Twitter på @PizzaHut eller @Hypebeast .

Fast food-kæder er i det hele taget rigtigt gode til at bruge sociale medier og smartphones til at gennemføre gimmicks og kampagner for deres varer. Meste berømt er nok KFC-kyllingerestauranterne.

Kan man nogensinde få madro, uden mobiler der ringer, tv der flimrer eller radioer der råber? Jeps – hvis man kFC’s stråle-isolerede telt.

KFC har bl.a solgte særlige “chicken smartphones” på det kinesiske marked. De var fremstillet af Huawei, og ud over KFC’s røde farve indeholdt de diverse kyllingerelaterede spil, lyde og skærmbaggrunde.

Sidste efterår fik KFC fik også masser af omtale for serveringsbokse med integrerede trådløse højttalere eller bokse, som kunne ombygges til små flyvende droner, når man havde spist op. Hvordan mon det må have set ud i en KFC-restaurant i Indien med masser af lårtyggende gæster og små hidsige helikoptere, der svirrede rundt over hovedet på dem?

Lidt i den modsatte boldgade var så KFC’s radiosikre telt, som amerikanerne kunne købe i sommeren sidste år. Hverken mobiltelefon signaler, radio, tv eller Wi-Fi kunne trænge gennem teltets vægge. Så kunne mennesker inde i teltet omsider få madro og nul forstyrrelser, når de nød deres chicken wings med fries og coke….

https://www.youtube.com/watch?v=FpjOBxBMOKA

 

 

 

15.000+ abonnerer allerede på Christianes personlige nyhedsbrev

Vil du også have adgang til gratis insider-fordele, analyser, podcasts og e-bøger om fremtidstendenser og afgørende techtrends?

Del dine tanker?

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *

6 − one =

No Comments Yet.