ELEKTRONISTA PÅ ROADTRIP MED VOLKSWAGEN CC

3 Min læsning

Af Christiane Vejlø

Elektronista leder efter en bil som har både karisma, mortorkraft og plads til en 4 årig bilentusiast. Vi har været på roadtrip i en Volkswagen CC- aka Passat. 

Vi har været på roadtrip i en lækker Volkswagen CC. Bogstaverne står for comfort coupé, og den er behagelig, men der skal helst ikke mere end 4 voksne i bilen, hvis comforten skal holdes. Vi prøvede faktisk at pakke bilen med et barn plus forældre og bedsteforældre, og det blev meget mast. Især midterpladsen var hård og ikke egnet til at sidde på over længere turer.

Jeg har en tendens til at forelske mig i biler som ikke er særlig praktiske men til gengæld hamrende charmerende og fulde af karisma. Lige nu er jeg “in between cars”, og det har jeg efterhånden været noget tid. Jeg kan simpelthen ikke finde den rigtige bil.  Jeg går efter en balance mellem en fed og gerne lidt sporty bil, men eftersom jeg ikke skal have mere end én bil, så skal den altså også kunne have plads til et børnesæde og have sikkerheden i orden.

Jeg kan virkelig godt lide design på CC’eren. En blanding af skarpe dynamiske og samtidig bløde og indbydende linjer.

Når jeg ser på bil skal designet være i orden, og bilen må gerne være ny eller rimelig ny og dermed forhåbentlig ikke belaste mig med for mange mekanikerbesøg det første stykke tid. Men afgørende er det altså, at når jeg træder på speederen på indkørslen til motorvejen, så skal jeg kunne mærke et godt ryk. Ikke det der Berlingo slow motion, hvor man nærmest føler man pumper en luftmadras når man træder på speederen. Jeg vil kunne mærke at der er godt med træk og motorkraft og det er ligefrem en fornøjelse i den her bil.

Selvom det efterhånden findes i mange biler bliver jeg stadig lidt imponeret hver gang jeg starter en bil ved et tryk på en knap. Det virker bare mere cool end at dreje en nøgle. Og generelt elsker jeg et tænde ting med knapper.

Jeg må indrømme, at jeg fandt Volkswagen CC limousine-agtig lækker med fine linjer og elegant design. Familievenlig uden at være en familiebil. Sporty uden at være ufornuftigt. Jeg befinder mig på alle mulige måder godt i Passat’en. Den eneste ting jeg virkelig lægger mærke til mangler er det klassiske håndtag over dørerne på bagsædet. Vi var på vej til fest og manglede virkelig et sted at hænge vores festtøj.

Volkswagen CC kommer standard med 17″ alufælge, LED-baglygter, bi-xenon forlygter, ambientebelysning, bagsæde med 3 siddepladser, læderrat, skiklap i bagsædet, sportssæder foran, bagsædet kan lægges ned fra bagagerummet, klimaanlæg ”Climatronic”, leaving og coming home lys, bjerg-igangsætnings-assistent, fartpilot, kørecomputer og varme i forsæderne.

Prisen uden ekstraudstyr starter på 439.994 kr.

Ekstraudstyr kan være lækkerier som:

Parkeringssensorer for og bag

Easy Open (af bagagerumsklap) inklusive Keyless Access

Alcantara-/læderinteriør

Letmetalfælge ”Lakeville” 18”

Elektrisk panoramavippetag

Læs mere om Volkswagen CC her.

 

15.000+ abonnerer allerede på Christianes personlige nyhedsbrev

Vil du også have adgang til gratis insider-fordele, analyser, podcasts og e-bøger om fremtidstendenser og afgørende techtrends?

Del dine tanker?

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *

5 × 3 =

2 Comments
  • Nulle
    maj 6, 2013

    Der er dømt Morfar og blød hat

  • Susanne
    maj 24, 2013

    Jeg har også haft fornøjelsen af at prøvekøre VW CC. Motoren fungerer perfekt, og der er fin balance mellem komfort og sport (når den lige får gas gennem svingene). Og så er den så smuk at alle kvinder burde ha’ en!