VIND PRADA SMARTPHONE FRA LG

2 Min læsning

KONKURRENCEN ER AFSLUTTET! TILLYKKE TIL JUDI LUND FINDERUP SOM HAR VUNDET SIG EN NY LG PRADA TELEFON. (VINDERE TRÆKKES VED RANDOM NUMBER GENERATOR).

Hvis du gerne vil have en smartphone som ikke bare er smart på funktion men også smart på ydersiden, så læs lige videre her. Vi har nemlig en Prada LG Android sag på højkant. Værdi 4500 kr. !

Elegant glat og sort og uden en eneste knap på forsiden. Det metalliske Prada logo i toppen indikerer, at her har vi fat i en rigtig designersag. Vi er vilde med de små solide metalknapper som fungerer som on/off knap og som pænt lukker hullet til laderen på toppen. Vender du telefonen om, møder du også det velkendte stofagtige, småtternede stilrene Prada look. Prada har endda fedtet sig helt ind i interfacet, hvor alle ikoner er sort/hvide og oser af underspillet stil.

Det er anden gang LG går sammen med Prada om at lave en telefon, og det er de sluppet rigtig godt fra. Prada telefonen kører på styresystemet Android, skærmen er væsentlig større  (4.3″) end f.eks. iPhone (3.5″), telefonen har styr på musklerne med en dual-core processor og så tager den fine billeder med et 8 megapixel kamera. Så selv om Prada 3.0 mobilen fra LG er lækker udenpå, så er der altså også rigtig meget at hente inden i.

Prada LG smartphonen kan blive din. Det eneste du skal gøre, er at skrive en kort kommentar om partnerskaber mellem gadgets og modehuse. Så trækker vi lod blandt kommentarerne i uge 14.

15.000+ abonnerer allerede på Christianes personlige nyhedsbrev

Vil du også have adgang til gratis insider-fordele, analyser, podcasts og e-bøger om fremtidstendenser og afgørende techtrends?

Del dine tanker?

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *

sixteen + nine =

153 Comments
  • Regitze
    marts 20, 2012

    Jeg synes faktisk at det er en udmærket idé – lækkert design og lækker teknik; whats not to like?!

  • Iben Christiane Hansen
    marts 20, 2012

    Jeg synes, det er en fin ide. Modehusene kan uden tvivl skabe nogle produkter, som er lidt mere eksklusive end bare at have en iPhone eller den nyeste HTC. Det eneste, jeg bekymrer mig om, er at prisen nok bliver for høj for den almindelige dansker…

  • Bjarke Reffstrup Møller
    marts 20, 2012

    Gadgets og modehuse har oplagte muligheder for at komplimentere hinanden og eksponere sig stærkere sammen. Mit spørgsmål er blot om de kender hinanden godt nok når de søsætter det der umiddelbart ligner et oplagt samarbejde. I særdeleshed tænker jeg på modehusene som i aller højeste grad lever af deres navn og omdømme. Har de forudsætningerne for at afdække om den eller de gadgets de ligger navn til kan leve op til den kvalitet de gerne vil stå for??

  • Thomas
    marts 20, 2012

    Normalt lidt fjollet, men Prada og LG tingene er flotte. Og ikke så fimset :)

  • Reza Ismaili
    marts 20, 2012

    Jeg synes også at det er en udmærket idé. Fashion og design er nogen de vigtigste ting der giver et produkt bedre look. For mig look/design på en tlf er meget en af de vigtigste ting for det giver mig lyst til at eje den tlf. :)
    LG er også en af de firmere som jeg synes bruger meget fashion og design i deres produkter samt de holder prisen ned. Det gør at de er blevet så god til at sælge deres produktere i alle sted selv Iran hvor folk har ikke råd til produkter med store priser. :)
    Jeg håber at jeg kan blive den heldige vinder da jeg er en stor fan :)

  • Mette Mortensen
    marts 20, 2012

    Cool nok, hvis det også handler om innovation og ikke kun marketing. At give hverdagsting – accessories – en identitet er modehusene jo fantastiske til. De har uden tvivl noget godt at sige om, hvordan funktionalitet kommer til at ligne en million!

  • Mette Krabbe
    marts 20, 2012

    For mig er min mobil en accessorie, der indeholder en del af mit liv (kalender, ur, Facebook, telefon). Alt er lige ved hånden, samtidig med at den har en signalværdi over for folk, jeg møder. På det punkt mener jeg sagtens, at modehusene kan kombinere gadgets med deres produkter – nye intelligente produkter.

  • Sisse Leegaard
    marts 20, 2012

    Man siger jo at to forskellige racer, skaber de smukkeste børn! Det samme gør sig måske gældende for elektronik. Jeg har ikke haft æren af at have denne ‘Smukphone’ i hånden, så om det gør sig gældende her, skal jeg ikke kunne sige, men fin ser den da ud! Det gode er jo, at den sagtens kan være i en taske fra Pieces, selvom den hedder Prada :-)

  • Kirsten Aakerman
    marts 20, 2012

    God ide ,hvis bare at det ikke bliver alt for dyrt. Vil jo svare lidt til at man har et smykke på.

  • Peter Bak-Larsen
    marts 20, 2012

    Partnerskaber er gode hvis synergien imellem dem er positiv og forbrugeren kan acceptere præmissen.

  • rijaH
    marts 20, 2012

    Jeg synes det er en fed ide, så os hungrende modefolk kan få lidt lir over telefonen også i stedet for de bare ligner alle de andre. Så meget mere af det tak :D

  • Line R.
    marts 20, 2012

    Det virker som et godt bud på, hvordan man kan udnytte hinandens markeder og på den måde udvide sine målgrupper = potentielle, nye kunder.

  • Anne Johannessen
    marts 20, 2012

    Rigtig fed idé! – hvis man alligevel er til mode og ekstravagante ting, hvorfor så ikke gå hele vejen og vise det igennem sine gadgets! Det viser bare man er dedikeret! fedt!

  • Peter Arndal
    marts 20, 2012

    En mode-telefon. Jo tak, den tror jeg min kæreste vil blive glad for:-)

  • Malene
    marts 20, 2012

    Synes det er en fin idé, da modehusene måske har flere gode idéer, til at designe nogle mere eksklusive og flotte mobiler.
    En mobil i dag er jo en slags accessorie, så man vil jo gerne signalere god stil!

  • Søren Bendixen
    marts 20, 2012

    Dejligt at se at modehusene blander sig – håber at de kan gi’ mobildeignerne et spark bag i mht. brug af materialer og anderledes design, men rigtig spændende bliver det først, når de implementerer gadgetfunktionerne i deres kollektioner og gør deres tøj intelligent, gir deres tasker opladefunktion, monitor i solbrillen eller hvad de nu finder på :-)

  • Lene Dybbroe
    marts 20, 2012

    Et godt bud på at skabe konkurrence til de allestedsnærværende apple-produkter, som ellers er de eneste, der har ægte ‘brand value’…

  • Aage
    marts 20, 2012

    Rigtig god idé – hvis det ikke fordyrer varen.

  • Helle
    marts 20, 2012

    Cool idé.. Lækker design og fed teknik ;O)

  • Kira Reuther
    marts 20, 2012

    Kan godt lide den innovative tankegang Prada udviser – Mode med teknologisk potentiale! Slet ikke dårligt….

  • jonas sonne
    marts 20, 2012

    mode, design og gadgets har meget tilfælles, så mon ikke det kunne blive en win win mht. at kunne inspirere og drage nytte af hinanden :)

  • Charlotte
    marts 20, 2012

    Android kombineret med Prada? Det lækreste indeni og udenpå? Oooooh yes!

  • Lasse fernel ohrt
    marts 20, 2012

    Det er jo en “dille” der har været i mange mange år med guld telefoner fra nokia/prada osv og synes det er lidt fedt at man kan få en telefon man ikke ser i hver lomme. Alle ejer jo nærmest en iphone – htc sensation – samsung galaxy i dag og ville da være en smule rart at skille sig ud :-).

  • Nicklas
    marts 20, 2012

    Helt afgjort er det en yderst god idé – eftersom det er blevet et væsentlig del af gadget’s idag at design er et lige så vigtigt element som funktionerne. Design er efterhånden blevet en stor del af hverdagen, og designet har en kæmpe funktionel betydning. Design er altså efterhånden blevet gå hånd-ihånd partner med gadget’s

  • Sanne Seyer
    marts 20, 2012

    Når det bedste fra to verdener går sammen og skaber mere end bare 2 plus 2.

  • sandra lund
    marts 20, 2012

    Jeg syntes det er en god ide med design og tech der kombineres :-)

  • Lisa Mailand
    marts 20, 2012

    Alt hvad der gør telefonen lækrere og mindre nørdet er godt (hvis bare det nørdede er bibeholdt indeni)

  • Charlotte Humble
    marts 20, 2012

    Innovation er vel kommet for at blive og hvis det så er lækkert design og virker. Man er vel ikke elektronik nørd for ingenting.

  • Marie
    marts 20, 2012

    Jeg synes det er en udmærket ide. For mange år siden var der en telefon med facetteret bagside, tror det var et af de første design samarbejde med enten armani eller prada. Jeg kan huske at jeg var helt vild med at få den, da alle andre mobiler var store og klodset og meget maskuline. Sidenhen er selskaberne blevet bedre til at lave smukke mobiler bare se på iphone 4 som er meget smukt og enkelt design. Jeg tror at modehusene kan give designet et nøk opad og måske sælger det mere hvis der står prada på?

    Mvh

  • Emma
    marts 20, 2012

    Jeg er vild med det! Når bare ikke designet går ud over funktionaliteten, synes jeg det er en rigtig god idé at kombinere de to forhold :)

  • Tine Gudbergsen
    marts 20, 2012

    Traditionelt har partnerskaberne mest af alt været en gimmick. Det vil jeg også mene, at den første model, der kom ud af partnerskabet mellem LG og Prada, var. Mobilen var flot og ret revolutionerende dengang, men den var reelt ret ubrugelig – touchskærmen virkede kun lige knap og nap.

    Denne gang lader det til, at de har ramt den helt rigtige formel – en lækker model med et flot og ikke mindst anderledes system (den tilpassede version af Android). Det kan jeg li’ :-)

  • Mohammad
    marts 20, 2012

    Ofte har partnerskaberne jo ikke været noget at snakke hjem om. Den eneste mobiltelefon, der nogenlunde havde min interesse var Giorgio Armani mobilen, der havde lidt klasse over sig.

    Til gengæld har denne Prada telefon uden tvivl noget unikt over sig. LG og Prada har gjort et godt job, og samarbejdet ser helt lovende ud.

  • Dorthe
    marts 20, 2012

    Jeg synes det er fantastisk at os “nørdede” piger endelig! kan have en fed mobil men uden alle kan gætte man er en mobil-nørd! ;-) mere af det, Tak!!

  • Allan von Bülow
    marts 20, 2012

    Fantastisk idé i et marked der designmæssigt er gået en anelse i stå, og helt klart et godt bud. Rart med et mere eksklusivt look. Ville dog ønske telefonen blev markedsført som en decideret Pradatelefon, og at LG blot var oem-leverandør og ikke selv stod for markedsføring. Dobbelt brandingen fungerer ikke optimalt. Det bliver aldrig helt Prada. Tror det ville gavne begge parter hvis der ikke stod LG på telefonen. Se bare overskriften – “Vind Prada smartphone fra LG”. Det lyder forkert…

  • Amalie
    marts 21, 2012

    Det er pisse frækt, chikt og unikt! Der er i forvejen indtænkt lækkert design i teknologien – noget lykkedes bedre end andet – og jeg mener, at samarbejdet mellem LG og Prada afspejler et samfund, hvor der i højere grad lægges vægt på individualitet igennem lækkerhed, men også samtidigt på kvalitet. Samarbejdet er et billede på, hvordan mobilens design kan være med til at give os en æstetisk oplevelse og afspejler en strømning i vores tid, hvor vi personligt har mulighed for at og promovere og forkæle os selv igennem vores beklædning, accessories, computere, mobiler osv.

    Samarbejdet mellem gadgetvirksomheder og modehuse viser, hvordan mobiltelefoner er blevet til en trendygenstand, hvor designet fylder mere og mere. Her tænker jeg især for storbykvinden/manden der gerne vil være smart på den diskrete og samtidigt overskudssagtige og lækre måde. Jeg synes, det er en spændende udvikling, og jeg er sikker på, at vi i fremtiden kommer til at se endnu mere til et samarbejde mellem teknologien og moden.

  • Birgit
    marts 22, 2012

    Ingen dårlig idé – der er alt, alt for få smartphones til kvinder på markedet.

  • Sandra Mortensen
    marts 22, 2012

    Et godt up-to-date indre kombineret med en flot ydre er da et fantastisk match! Især når man som mig går meget op i at det er en smuk telefon, men at den også kan alt det nyeste :-) Man vil jo helst ikke være til grin når en Iphone-bruger blærer sig!

  • Rie
    marts 22, 2012

    Ja hvorfor ikke – Alle har jo en mobil så selvfølgelig skal den også være med på moden ;-)
    Og er sikker på det er noget især kvinder vil tage godt imod.

  • Rikke Neipart
    marts 22, 2012

    God ide. Design spiler en stor roll i forhold til nye produkter.

  • Bettina Lundgaard
    marts 25, 2012

    Når man ser på, hvor tit folk vælger mobil ud fra signalværdi, er det da absolut det mest nærliggende, at også modehusene går med i mobil-designverdenen.

  • Lene
    marts 25, 2012

    Prada og LG – designmæssigt kan det da ikke blive bedre. Overvejer seriøst, at udskifte min iPhone.

  • Anette Juhl
    marts 25, 2012

    Den viser jo at man har klasse, er eksklusiv, hot-, en kvinde der ved hvordan mærker kommunikere :0)

  • ib jørgensen
    marts 25, 2012

    det er skønt at telefoner også bliver lækre at se for andre end ejeren, det er altid godt med en blæret telefon

  • Helle
    marts 25, 2012

    Som regel kommer der noget underligt lyserødt stads ud af det, men denne her er jo faktisk ret flot! Og så er det en Android.

  • Mette FB
    marts 25, 2012

    Skøn idé, lækkert design og forhåbentligt lækker teknik, – men kan man også have sådan en mobil når man ikke går i Pradatøj til dagligt?

  • Kasper (@kasperism)
    marts 25, 2012

    Samarbejde ml modehuse og mobilselskaber er en god måde at bibeholde muligheden for eksklusivitet på et mobilmarked, som ellers er oversvømmet af ‘billige løsninger’. Thumbs up, Prada. Bring it here! :-)

  • Pia Sørensen
    marts 25, 2012

    Den er da bare for lækker !!!

  • ole
    marts 25, 2012

    Ser sku lidt lækker ud

  • Birthe
    marts 25, 2012

    Diverse gadgets, herunder mobiltelefonen, er blevet accessories og store bidragsydere ift. image, og et samarbejde med modehusene virker derfor som en naturlig udvikling. Hvis funktionaliteten bibeholdes, da synes jeg, at det er et spændende tiltag, der giver mulighed for interessante fornyelser indenfor det design-mæssige.

  • Thomas
    marts 25, 2012

    Alle bør gøre hvad de er gode til. LG står for teknikken og Prada for design. Whats not to Like.

  • Judi Lund Finderup
    marts 25, 2012

    Jeg tror ikke jeg ville give mere for en telefon, bare fordi den var skabt i samarbejde med et bestemt modebrand. Men når det nu er sagt, så tror jeg godt der kan være salg i det. Forestil dig en Marc Jacobs mobil.
    Eller en Gucci mobil i guld (til dem der er til den stil).

    Pradatelefonen er supercool, så ja tak til at vinde den :-)

  • Tim Frost
    marts 25, 2012

    Ligesom Apple hos mange står for brugervenlighed, kvalitet og lækkert design så har modehusene også nogle kendetegn og værdier. Det er da smart at udnytte hinandens styrker.
    Jeg vil tro man kommer til at se strategiske samarbejder på tværs af produkter som har en hvis form for synergi. Hvor mange ville ikke være interesseret i et ur, en bil eller et fjernsyn som var udviklet i samarbejde med Apple?

  • Paul Metelmann
    marts 25, 2012

    Bom, bom – jeg er åbenbart den eneste lidt kritiske stemme her. Er det ikke bare en LG man har dyppet i lidt sort farve og så sat et Prada logo på? For mig er godt design noget, der er integreret – og Android er et godt alternativ til iOS, men smukt er det altså ikke, selvom det ser ud til at der lige er lagt en s/h skal omkring mobilensAndroid-interface. For mig er Apple mere Prada end Pradafonen. Det er lidt lige som dengang, at der pludselig skulle stå Harley Davidson på tøjet…Men nu har jeg jo heller ikke haft en i hånden, så hvis jeg får det, så kan det jo være at jeg ændre holdning…;-)

  • gitte zakariasen
    marts 25, 2012

    Prada modehus, er sluppet godt fra designet :))
    Vigtigt at forny sig hele tiden, i en Verden, der “kører” stærkt..
    Og når de så KAN, why not. Elsker designet.

  • Christel Carames
    marts 25, 2012

    Smartphone – Ja, smart er den! Jeg vil klæde den lige så meget som Prada klæder LG. Og det er ikke så lidt! A fashion phone for a smart girl… fabulous!

  • Louise
    marts 25, 2012

    Den vil matche mit nyeste sommer-fund, et par prada ballerinaer, helt perfekt!

    Mit dyrebareste eje (min telefon), sat sammen med klassisk og smukt design. Kan jeg bede om mere?

  • Michael Lund
    marts 25, 2012

    En helt igennem stil ren telefon.

  • Line Reedtz
    marts 25, 2012

    For mig er min mobil en accesories på lige fod med en taske eller et par lækre designer-sko, så jeg er all in på samarbejder mellem designere og elektronikvirksomheder.

  • Nezar Nielsen
    marts 26, 2012

    Fin idé, hvis designerne lader være med at lave et eller andet hovedløst kunststykke af en gadget – jeg kunne frygte hvordan jean paul gaultier eller vivienne westwood ville lave en telefon, men så længe den er simpel og måske bare lidt mere stilet end de gængse mobiler, så er det da en fantastisk idé. Men jeg vil dog sige at både funktion OG form er vigtigt, når det kommer til mobiler. Det ene går ikke uden det andet.

  • Lene Byrgiel
    marts 26, 2012

    Jeg synes det er en fremragende opfindelse. Der sidder rigtig mange “nørder” runde omkring og designer smartphones m.m, og ja, de fleste er pæne og funktionelle, men lets face it: På samme måde som et par sko der blot er funktionelle er røvkedelige, så er de fleste mobiler rimelig kedelige. Så jeg priser et hvert samarbejde med modehusene velkomne. Lad os få noget lir. Ligesom med sko.

  • Anne Blohm Rudbæk
    marts 26, 2012

    SMUUUUUUUKT!!!! Det går jo op i en højere og elegantere enhed, når modehuse laver gadgets. Modehusene er jo essensen af “want to have” og ikke “need to have”, nøjagtigt som gadgets er, og GODDAMMIT DO I WANT TO HAVE <3 <3 <3

  • Thomas Larsen
    marts 26, 2012

    Fin idé, men så skal der også bankes igennem. Ikke noget med en telefon, der bare har fået et nyt skin og et mærke-logo i nakken. Kør den helt ud og gør det gennemført – cover i denim, alle ikoner i brand-farver og andet gøgl. Gå amok, kreative typer

  • Charlotte Aakerlund
    marts 26, 2012

    Det er super godt set i forhold til at skabe et behov der er unikt, og hvor værdien øges fordi jeg får to fede ting på een gang . Se på Nike og Apple, eller fx. Summerbird og Royal Copenhagen – det ser ud til at være en succes hvergang, og en grundregel for innovationstænkning.

  • Esben Hansen
    marts 26, 2012

    Endelig kommer der noget hvor designet også holder. Jeg håber meget at konstellationen hvor designere skaber design og teknikere inmaden vil bliver mere almindelig i it og telefon industrien. Alt for længe har design af telefoner båret præg af at være noget der blev tænkt over til sidst i processen og ud fra hvad man så mente der kunne lade sig gøre. Her må vi håbe at fremtiden bringer langt mere samarbejde..

  • Michael Aage Jensen
    marts 26, 2012

    Et seriøst bud på at slå Iphone ikon-status af pinden v. hjælp af velprøvet designfirma og mobilfabrikant. Den kunne dog have været lidt frækkere i farven;-) Det er en klar mandemodel. Findes den med lidt blomster og guld?http://www.prada.com/

  • Birgit
    marts 26, 2012

    Super fin idé – jeg elsker designet og da jeg også er stor fan af Prada generelt, synes jeg dette er en top fed idé og jeg kunne seriøst godt overveje et køb. Design spiller jo en rolle på alle punkter, så hvorfor ikke også skabe en telefon som ikke alle og enhver går med. Vi vil jo alle gerne være unikke på en eller anden måde.

  • Charlotte Wydojnik
    marts 26, 2012

    Det er da fedt, når to store brands kan gå sammen og skabe et unikt produkt. Pradatelefonen ser helt igennem lækker ud og hvis den samtid har en brugervenlig menu og er i god kvalitet, er det helt i top. Men jeg tror nu stadig ikke den slår min iPhone af pinden ;-)

  • Charlotte Mols
    marts 26, 2012

    Telefonen er lige så stor en del af vores image/udtryk og stil, som tøj, hår, make up, smykker, computer etc…! Så derfor er det kun helt naturligt at de to ting følges ad.

  • Mette Christensen
    marts 26, 2012

    Pradas design er i forvejen fantastisk (for det meste), så i kombination med højteknisk elektronik kan det næsten ikke blive bedre.

  • susanne frost
    marts 26, 2012

    Tror egentlig Motorola/D&G i sin tid havde succes med RAZR fordi de arbejdede sammen, så mon ikke det kan gentages med Smartphones. Prada mener jeg er et godt valg – den er flot!

  • Stine
    marts 26, 2012

    Smuk idé! Partnerskaber mellem b2b generelt er vejen frem for mange mange virksomheder. Store som små.
    Perfekt oppt. for LG for at positionere sig blandt de ‘virkeligt lækre´’ og få lidt af Prada’s stjernedrys, og Prada kommer i kontakt med mange flere potentielle brugere end de normalt ville gøre. Godt set!

  • simon juul
    marts 26, 2012

    Det kan også blive for meget… se :

  • leif bomberg
    marts 26, 2012

    Forlovelsen mellem modehuse og mobiltelefon fabrikanter er meget logisk.

    Telefon-fabrikanterne har brug for at få markedsført og synliggjort deres (elite-) produkter til andre end de sædvanlige nørder og first movers. Dertil kommer, at et modehus – eller et berømt bilmærke (f.eks. Ferrari) eller et kendt urmærke (f.eks. Tag Heuer) – kan løfte en mobiltelefon op i et højere image-lag.

    For modehusene gælder det om at skaffe nye accessories, der kan sælges både til deres trofaste kunder og til et nyt publikum. Tasker, punge osv. er der ikke meget nyt i længere. Det er der – i hvert fald i modesammenhæng – i mobiltelefoner. De har så også den fordel, at de har en størrelse, så de kan lægges ned i tasker og jakkelommer – selvfølgelig fra samme modefirma.

    Det næste bliver nok, at H&M eller Boss kommer med deres hjemme-designede smartphones. Boss har jo allerede urene, og så er der ikke langt til næste skridt….

  • leif bomberg
    marts 26, 2012

    Forlovelsen mellem modehuse og mobiltelefon fabrikanter er meget logisk. Telefon-fabrikanterne har brug for at få markedsført og synliggjort deres (elite-) produkter til andre end de sædvanlige nørder og first movers. Dertil kommer, at et modehus – eller et berømt bilmærke (f.eks. Ferrari) eller et kendt urmærke (f.eks. Tag Heuer) – kan løfte en mobiltelefon op i et højere image-lag. For modehusene gælder det om at skaffe nye accessories, der kan sælges både til deres trofaste kunder og til et nyt publikum. Tasker, punge osv. er der ikke meget nyt i længere. Det er der – i hvert fald i modesammenhæng – i mobiltelefoner. De har så også den fordel, at de har en størrelse, så de kan lægges ned i tasker og jakkelommer – selvfølgelig fra samme modefirma. Det næste bliver nok, at H&M eller Boss kommer med deres hjemme-designede smartphones. Boss har jo allerede urene, og så er der ikke langt til næste skridt….

  • Pernille
    marts 26, 2012

    One night stand eller sexet forhold?

    Co-branding mellem to stærke brands er farligt, da det ene brand risikerer at overskygge det andet. Men det er en god måde for modehuse at være med på den teknologiske og innovative bølge, som de ellers godt kan have det svært med, da de ofte hviler på deres stærke og fundamentelle arv. Specielt Prada er et modehus, der har haft det svært med internettet og teknologiske løsninger.
    Ofte er et samarbejde mellem gadgets og modehuse blot et one night stand, da det er limited editions og kun et kortvarigt samarbejde, for at skabe the fuss og eksklusivitet. Men lykkes det er det et fantastisk samler item!

  • Heidi
    marts 26, 2012

    Jeg var allerede solgt til konceptet dengang Motorola og D&G lavede en pimpet version af RazR. Men ligesom med smukke mennesker, skal det der er indeni, kunne leve op til udseendet – ellers er det intet værd ;-)

  • Louise
    marts 26, 2012

    Co-branding som i dette tilfælde mellem LG og Prada kan være et match made in heaven så længe, LG står for funktionen og Prada for æstetikken – det, som LG og Prada inden for hvert deres område er helt toneangivende med, og som kan gå op i en højere enhed med denne smartphone!

  • Steen
    marts 26, 2012

    Hvis producenten formår at give produktet sin helt egen identitet uden at skulle “låne” fra en mærkevare, er det allerbedst. F.eks. som det er lykkedes Apple at gøre.

  • Bodil
    marts 26, 2012

    Oplagt – mobiltelefoner kan kun blive smukkere af det. Jo flere individuelle valg vi får jo bedre, men som regel er de specialdesignede mobiler hundedyre og umulige at få fat i – så godt initiativ.

  • BETINA ZACHARIASEN
    marts 26, 2012

    Fed fed telefon!! Drømmer uendelig meget om en ny lækker sag..;O)

    Synes kun det er skønt med et samarbejde mellem modehusene og elektronik-firmaerne…Det er som oftest nogle fantastiske designs der kommer ud af det, og det er da super eksklusivt at eje en gadget hvor der har været klasse-designere ind over…I looove it..;O)

  • Henrik Sørensen
    marts 26, 2012

    Bevares, partnerskabet har utvivlsomt en gensidig afsmitning med mersalg til følge. Med en fortærsket glose en ægte win-win-situation.
    Min overbærenhed overfor “konceptet” skyldes primært, at jeg synes virksomhederne forsømmer at “produktudvikle” ideen.
    Jeg ville med glæde reklamere med en mobil iført Læger Uden Grænser logo, WWF, Greenpeace, WHO osv.
    Modehuse og gadgets klinker lidt hult. Det minder mig en del om mænd der ikke har råd til en bestemt bil, og så forfalder til at købe den på gule plader. Lur mig om ikke langt hovedparten af Prada-mobil ejere ikke ejer så meget som et par Prada sokker.
    Det virker lidt fattigfint.

  • Ea Lundsteen Olsen
    marts 26, 2012

    Jeg synes det er genialt – jeg savner at kunne customize min stil på gadget området.
    Fedt at modehuse er inde over – i stedet for et fesent cover ;-)

  • Henriette Jensen
    marts 26, 2012

    Synes det er fedt når der er samarbejde på tværs af modehuse og gadget producenter, lækkert design får man aldrig nok af. Som Prada telefonen der, det er da en bette lækkermåz.

  • camilla halberg
    marts 26, 2012

    Jeg syntes det er en rigtig god ide da

  • Lina Esmaralda Hyrland
    marts 26, 2012

    Mærkedyr eller ej, så er det en super flot mobil. Den vil jeg nu gerne have fingrene i. Haps

  • Cassandra
    marts 26, 2012

    Fin idé, gennemført design. Hvis teknikdelen også holder, hvad de lover, skal telefonen nok blive en hit.

  • tina merete skovgaard pedersen
    marts 26, 2012

    syns det lyder som en rigtig god ide og tror godt der kunne være salg i det.

  • Rasmus Ustrup
    marts 26, 2012

    Cross-branding sker i alle brancher så hvorfor ikke mellem modehuse og mobiltelefon selvskaber. Så længe begge parter har overvejet konsekevenserne hvis projektet fejler, og det ikke er et halvfærdig/halvhjertet produkt der pushes via et modehus navn, så syntes jeg det er meget cool…

  • Birdie
    marts 26, 2012

    Jeg er altså for den idé. Måske lidt fordi jeg er kvinde, og gerne vil eje noget lækkert fra modehusene, men jeg synes, det er op til den enkelte at sortere i, hvad man finder ok at sammenkoble..
    Jeg synes denne er helt fin, faktisk rigtig god, så længe hver især gør det, som de er bedst til..
    Jeg synes, at de er kommet godt fra mobilen, den er flot – og jeg vil meget gerne eje lige den mobil, for jeg er ikke ret godt kørende med den slags..

  • Rebecca Gabriella V.
    marts 26, 2012

    Super flot mobil. Den kunne jeg godt tænke mig at vinde ;-)

  • Rasmus Høirup
    marts 26, 2012

    Det er uden tvivl den bedste collaboration vi endnu har set mellem mobil og beklædningsindustrien. Hvem husker ikke Motorola RAZR V3 samarbejdet med Dolce Gabbana… Gold bling bling, men med samme svage styresystem. Med LG PRADA 3.0 følger skarpt design både det indvendige og udvendige, så tak for det LG

  • helle bøgebo
    marts 26, 2012

    Jeg syntes det er ok med samarbejde der skal være de samme kvaliteter og samme ordentlige teknik som i andre,

  • Gitte Frigaard Nielsen
    marts 26, 2012

    MIn umiddelbare tanke er at så længe at indmaden/teknikken er i orden, så er det da okay. Så er den jo lige så god som alt andet:O) Og der vil med garanti være marked for det, så hvorfor ikke. Man kan da lige så godt få design, mode og teknik til at blive en højere enhed:O)

  • Laila Holdt
    marts 26, 2012

    Hvis det hele fungerer som det skal, er det da en god ide – Jeg er helt sikker på at jeg ville elske den :D

  • Berit
    marts 26, 2012

    Samarbejde mellem modehuse og gadget-firmaer er lige mig. Jeg er nemlig vild med teknik, men vil samtidig gerne have noget, der har et flot design. :)

  • Stine M. Sørensen
    marts 26, 2012

    Det synes jeg er en super fed ide . især for os der gerne vil have en mobil og samtidig se tjekkede ud :D

  • Tim Henning
    marts 26, 2012

    Glimrende med disse mix af forskellige brands og hvad er egentlig mere nærliggende end at topdesignere forsøger sig ud i utraditionelle accessories, da en telefon i allerhøjeste grad er blevet en del af folks signalværdi – ligesom tøjet.

  • Birgitte
    marts 26, 2012

    LG har i forvejen lavet nogle super lækre designs, og samarbejdet med Prada er bare lige prikken over i’et! Vildt lækker mobil! :-)

  • Camilla Vilhelmsen
    marts 26, 2012

    Jeg syntes det lyder spændende, nyt og anderledes, og det kan kun blive rigtig fedt :-) Glæder mig <3

  • Siff
    marts 26, 2012

    ……………..Prada I´ll wear you!

  • Gert Jessen
    marts 27, 2012

    Jeg synes det er en god alliance, modehuse og gadgets imellem. Det giver lidt mere stil i hverdagen, og mere ro i en ellers travl og broget verden. Og lidt kongelig har man vel lov at være, også i hverdagen :-)

  • Bjarne Rementorp
    marts 27, 2012

    Moderne på noderne. Synergi har altid virket fremmende på produkter. På mobilområdet har der ofte været en tendens til at ingeniørerne som en eftertanke også designede produktet. Det blev det dog kun kedeligt og omstændeligt af.

  • Mikkel
    marts 27, 2012

    Mobiltelefoner er i høj grad en form for accessories. Det er de færreste, der bruger bare 50% af en smart phones funktionalitet. Og modehuse har forstand på accessories -så selvfølgelig er der et kæmpe marked for dem på tech-fronten; accessories, accessories, accessories…

  • Dorthe Bille
    marts 28, 2012

    At dømme ud fra den lækre mobil fra Prada ser det ud til at være en super god idé at modehuse arbejder sammen med gadgets-producenter. Jeg vil i hvertfald ikke have noget i mod at vise mig med den telefon

  • Kasper
    marts 28, 2012

    Ofte blive det noget skrammel når man prøver at lave en fashion-phone, men i dette tilfælde vil jeg mene det er et vellykket forsøg.
    Det er vel også meget naturligt at modehuse prøver på dette, da telefonen jo er gået hen og blevet et accessori med stor signal værdi

  • Helle
    marts 28, 2012

    Fint at gadgets ikke kun er funktion, men også har et look. Om det så lige behøver være modehuse, så det næsten bliver til et accessory mere end en gadget, er jeg måske ikke så begejstret for. Men jeg kan også bedre lide gadgets end accessories :)

  • zach
    marts 28, 2012

    Designet siger alt
    Ny stilrent telefon, i en høj klasse.
    få en smag på moden og prøv denne telefon

  • Chokofia
    marts 28, 2012

    Det er det de unge vil ha´…… :)
    Vi lever i et samfund hvor det at “brande” os selv er vejen frem …. der bliver lagt mærke til hver enkelt lille detalje. Jeg kan godt forstå at designhusene og telefonselskaberne lave nogle alliancer – det kan klart lokke kunder i begge retninger :)

  • Merete Østberg
    marts 29, 2012

    Kanon koncept – de laver de mest sublime produkter. Den Smartphone er vildt flot. Krydser hvad krydses kan for at jeg bli’r den heldige vinder. XXX (yn)

  • Marianne Pedersen
    marts 29, 2012

    Mode og gadgets hører vel fint sammen! Der er lige så meget statement i en gadget som der er i den rigtige påklædning

  • Dennis Dithmar
    marts 29, 2012

    Indtil nu har der kun været én reel designer indenfor tech. Jonathan Ive. Men hvor er det fantastisk at andre producenter nu også tager designs alvorligt og går til modehusene. Oplagt. Håber det næste bliver nogle af de bedste bil-designere. Jeg ville eksempelvis rasende gerne se en telefon designet af Henrik Fisker eller af Adrian Newey (F1). Eller på en anden node – hvad ville der ske hvis Bjarke Ingells designede en telefon…?

  • Mathias H. Rasmussen
    marts 29, 2012

    Det ser superfedt ud med sort hvidt interface

  • Andreas Kaleovski
    marts 29, 2012

    Det er da klart en nødvendighed at danne bro mellem gadgets og modeverden, det giver langt mere spændende produkter , der tør skille sig ud og ikke bare er apples “inovative” design der bare sprøjter den ene kopi efter kopi af samme produkt med anden indmad og størrelse.

  • Emil Jensen
    marts 29, 2012

    Jeg synes ideen er lidt fjollet, men det er dejligt med et frisk pust til LG’s designs. HTC brudte helt sikker få nogle lidt mere raffinerede designere med om bord.

  • Søren Nielsen
    marts 29, 2012

    Det er måden at styrke sit brand på i dag, at låne lidt tryllestøv ved hinanden.

  • Dennis Lund
    marts 29, 2012

    Endelig et samarbejde, der indfrier forventninger.

    Jeg har normalt de kritiske briller på, når disse collabroation-mobiler udkommer, efter at have været vidne til en del fatale forsøg (Emporio Armani – Samsung samarbejdet taler vel for sig selv). Men denne gang ser det ud til at Prada, sammen med LG har ramt hvad modehuse før dem, ikke kunne. Minimalistisk design, blandet med high-end materialer, og et ekslusivt touch, når man som forbruger står med mobilen i hånden. Det hele virker gennemtænkt, og er i tråd med, hvad mobilen burde signalere ud ad til. Det ekstravagante. Den er absolut godkendt i min bog, og med det rette PR- team, ser det ud til at kunne være mobilen, der for alvor slår igennem, som den modebevidstes valg!

  • Knud Kofod-Hansen
    marts 29, 2012

    Utrolig flot telefon, design udseendet er jo flottere end Iphones.

  • Eva Kold
    marts 30, 2012

    Jeg synes det er en god idé for at skabe lidt ekstra hype omkring de to virksomheder. Og for at skabe en unik telefon. Det kan evt. hjælpe begge virksomheder med denne form for co-branding, dog er det nok ikke alle som kan klare sådan et partnerskab.

  • M Skov
    marts 30, 2012

    Okay ide! Tingene bliver sjældent grimmere af at der kommer andre end ingeniører på banen :-) Og et eller andet sted har modehusene vel også deres image at tænke på. Underforstået: Vi må gå udfra, at det ikke er noget skrammel der er inde i den pæne indpakning :-)

  • Liselotte Strarup Nielsen
    marts 30, 2012

    Fedt at modehusene er med til at fjerne “ingeniør-look’et” fra smartphones. Teknik og æstetik hånd i hånd :-)

  • Lars Vindahl
    marts 30, 2012

    Stærk kombination. LG bliver løftet af et stærkt brand og på en suveræn måde. Det er en flot telefon og Prada får mulighed for at deres segment kan få en branded gadget.

  • Anja Olsen
    marts 30, 2012

    Det er da en brandlækker måde at brande sit brand på, som modehus, at lave gadgets som en mobiltelefon, der bruges af milliarder af mennesker over hele kloden. Så lyder den til at være top-tunet og hip på eletronismen i telefonen, derfor synes jeg det hænger sammen. Det handler om, at være med på det nyeste android, apps og lækker design. Prada telefonen ser ud og lyder til at have det hele.

  • Siska
    marts 30, 2012

    ideen er udmærket, men jeg ville forvente at der også var kælet ekstra for såvel hardware som brugergrænseflade, så det ikke bare ender som en standardtelefon med lidt bling udenpå.

  • Mathias
    marts 30, 2012

    Modehuse og gadgets har haft mange spændende eksperimenter. Det bedste jeg kan komme i tanke om var da PantherMan (den ene af Niemann brødrene i Spleen United) og Libertine Libertine gik sammen om at lave 100 eksemplarer af en USB nøgle med hans musik på. USB-pennen var formet af et stykke træ, hvorpå der så stod Libertine-Libertine i bunden af.

    Meget eksklusivt men stadig til en pris, som var til at komme til (250,-). Og nå ja, musikken var heller ikke værst ;)

    I kan læse mere om projektet her http://gaffa.dk/nyhed/47856

  • Eric
    marts 30, 2012

    Design drejer sig om såvel funktionalitet og æstetik. Et sådant partnerskab mellem design og teknik er nærmest en nødvendighed.

  • Hans Hüttel
    marts 30, 2012

    Det kan man godt, men er det vigtigt? Det sætter også nogle begrænsninger på design. Der er et aspekt af brugbarhed mht. telefoner, tavlecomputere o.lign. som tøj trods alt ikke helt har.

  • Lene
    marts 30, 2012

    Mobilen er min vigtigste gadget. Og derfor også helt naturligt en vigtig accessorie. Den rummer hele mit liv (mail, tlf-bog, facebook, fotos kalender og ikke mindst vækkeur). Det er også den gadget, jeg oftest trækker op af lomme/taske og har derigennem selvfølgelig også stor signalværdi. Samarbejd på tværs af brancher, mellem stærke spillere på hver sit felt er helt naturligt. Jeg ELSKER når design, features og funktionalitet sammen opløftes til en højere enhed, der både gør min hverdag lettere og gør mig glad hver gang jeg ser på den. Sådan ser min mobil-virkelighed desværre ikke ud i dag… men en Prada LG Android ville med sikkerhed få smilet frem på mine læber – hver gang.

  • Ghita
    marts 30, 2012

    Det er ikke et kriterium for mig ved køb.
    Men er også håbløst bagefter på telefonområdet med en oldgammel Samsung. Så gevinst – ja tak :-)

  • Mikkel Lysgaard
    marts 30, 2012

    tror næppe, jeg kan komme med en ny kommentar, som ikke allerede er blevet nævnt.
    Selvfølgelig kan der komme meget godt ud af et samarbejde mellem elektronik-firmaer og modehuse. Så længe det bare ikke går ud over funktionaliteten. Der er såmænd også en del gadgets, der godt kunne trænge til lidt lækrere design.

  • anette larsen
    marts 31, 2012

    Gadget og modehuse går rigtigt godt hånd i hånd, med en gadget er moden aldrig langt væk, man kan altid finde inspiration og muligheder hvor man står og går.

  • Caroline Rødsgaard
    marts 31, 2012

    Jeg synes virkelig det er en lækker ide. Det giver telefonen lidt mere “umpf” at den har navnet Prada koblet til sig, så jeg synes helt sikkert det er thumbs up! Og hvor ville jeg blive uendeligt glad for den telefon – jeg kan love den vil blive værdsat her hos mig :D

  • Jan K.
    marts 31, 2012

    God Idé Og God Påske Til Jer Alle ;o)

  • Charlotte Hansen
    marts 31, 2012

    Den er jo skøn med skønnere på <3
    Og jeg synes ideen med samarbejdet er god, dog må jeg indrømme at det er begrænset hvor meget mere jeg vil betale for en telefon der er designet af Prada i forhold til en der er designet af LG's egne designere, hvis funktioner er ens.

  • HanneM
    april 1, 2012

    Hvem vil ikke gerne have en pæn telefon???

  • Lotta R.
    april 1, 2012

    Fed idé. Kombinationen af nørd og chick går op i en højere enhed. Man vil jo gerne have at der skal være mange muligheder i produkterne, men samtidig skal det også se smart ud. Samtidig er telefoner mm er jo en lige så vigtig accessori som en taske, tørklæde osv.

  • K Bertelsen
    april 2, 2012

    Super god ide og foreløbigt et smukt resultat.
    Og jeg håber at det bliver endnu bedre, når designerne kan overbevise nørderne om, at en telefon måske kan være andet end firkantet og sort!

  • Camilla H
    april 3, 2012

    Selvfølgelig virker det – hvad er der ikke at kunne ldie ved denne telefon :-)

  • Mogens H.
    april 3, 2012

    helt klart rette vej – super flot design – og hvis så teknikkerne kan få selve telefonen op på samme niveau, vil det være toppen !!

  • Marie
    april 3, 2012

    Den er super flot. Men jeg kan da godt spekulere på, hvis design og funktionalitet SKAL gå op, hvad er så vigtigst? Er det først og fremmest et accessorie (hvilket er helt OK, jeg har fx et ur uden visere – det er SÅ flot, og jeg kan se på min mobil hvad klokken er…), eller først og fremmest en smartphone. Også helt OK, men måske ikke altid helt så smukt :)

  • Tobias Jessen
    april 3, 2012

    Partnerskab mellem modehuse og gadget virksomheder, har i mine øjne altid været lidt en fesen fusion. De bliver markedsført som produkter til den modebevidste, men ofte har produkterne slet ikke levet op til hverken den ene eller den anden virksomheds normale standarder.
    Med LG/Prada konstallationen synes jeg dog vi nærmer os noget som er godkendt. Men jeg synes stadig ikke at priserne og værdien for forbrugeren hænger sammen. Det er rene markedsføringsstunts som jeg personligt ikke tror fører til det mersalg som begge partnere ønsker. Branding værdien er til gengæld måske fusionen værd.

  • Mette Kjær
    april 3, 2012

    Ideen er god. Men skal man lokke kunder væk fra Apple’s iPhone pga. eksklusivitet, bør man nok gøre produktet virkelig lækkert og sætte prisen højere end en iPhone. Hvis man elsker og køber Prada til “daglig” er man nok også villig til at betale mere end 4500 for en telefon, der signalerer det man ønsker.

  • Anders Bagnegaard
    april 3, 2012

    Forholdet imellem tech virksomhederne og mode husene er lidt dæmpet, det virker som om LG kommer til prada og beder dem designe kassen, men ladder ikke Prada komme ret langt ind i telefonen, Prada/andre highend modehuse er kendt for at stå for hele oplevelsen, de skulle have gennemgået hele systemet og lavet et helt nyt interface, med Besked, browser, kalender osv. Ikke bare nogen enkelte menuer.

    Men retningen er da den rigtige – dette er den 3. Prada telefon ik?

  • Anni
    april 3, 2012

    Umiddelbart synes jeg det er fjollet – for hvad er værdien i det?
    Meeen… når jeg ser denne mode. Haps.
    Der er stadig et stykke vej til et lige så slim design som Apple, men det er totalt ligemeget, for denne telefon udstråler meget mere blær!

  • Thomas Kalhauge
    april 3, 2012

    Er telefon fabrikanterne ikke i sig selv blevet til modehuse? Vi skifter mobil efter “moden” og vi klæder dem sågar på.

  • Tanja Iversen
    april 3, 2012

    Jeg synes det er rigtig fedt når der er store virksomheder, der slår sig sammen for at lave noget helt nyt, som det er tilfældet med at slå et mode brand sammen med en smartphone.
    Virksomheder der laver smartphones bliver også nødt til at finde på nye ting, for at hamle op med de store hightech firmaer.
    Ved at få moden ind i den fællespakke man køber, kan man nemmere ramme de personer, som ikke ved hvilke ting de ellers skal kigge på.
    Med denne telefon får man god kvalitet og et fedt design.

  • Marie Bille
    april 3, 2012

    Jeg synes det er en god idé, for som det har vist sig på så mange andre punkter er samarbejde en god ting. Bl.a. H&M og dyre designbrands som jo har haft kæmpe succes. Det er en naturlig overgang at gå over i teknologiens verden og personligt synes jeg at det er lidt fantastisk at man kan skille sig lidt ud med sin smartphone.
    Hvorfor ikke lave et fashionstatement med sin telefon, når man alligevel gør det med etuiet til det?

    Jeg er fan.

  • Morten Lange
    april 3, 2012

    Ideen er jo god nok… Nu har “alle” den nyeste iphone eller HTC, så der skal nok være nogle der går efter en lækker mobil, og muligheden for at vise at de nu har det mest trendy. Men som en anden har nævnt er prisen måske ikke for den “almindelige” bruger. Men hva, der vil altid være et marked for dem der ønsker at signalere individuel stil, sans for det lækre osv.
    Jo der kommer nok en Mulberry smartphone til kr 20k+ :-)

  • Maren W
    april 4, 2012

    Det at modehusene er begyndt at designe mobiltelefoner, giver os kvinder en virkelig god undskyldning for at være med helt fremme i skoene med hensyn til teknologi. Super cool.

  • Dorte Villadsen
    april 5, 2012

    Når I bruger betegnelsen modehuse får man automatisk associationer i retning af de store eksklusive modehuse som Prada eller Gucci, men hvorfor ikke også tænke i det mindre fashionable, eks. et samarbejde med tøjkæder som H&M eller kæder/huse der fokuserer på bæredygtigt tøj. Man ville så ikke signalere eksklusivitet med sin telefon, men bæredygtighed, hvilket også vil kunne appellere til den gadget-interesserede kvinde :-)

  • Jesper Christensen
    april 7, 2012

    Ikke dårligt. Smuk mobil.

  • Louise Björg
    april 16, 2012

    Jeg synes, at det er en fantastisk kombination med gadgets og fashion. Nu den ellers så kedelige mobiltelefon (synes jeg) bliver endelig til accessories som jeg ikke kan leve uden.
    I like my friends,- but I love my Prada

  • Anja Madsen
    juni 11, 2018

    God ide, så man kan få sig en flot, visuel mobil, vi bruger dem jo så meget.

  • Birgit fra 4Curves.dk
    juni 15, 2019

    Gad vide om LG stadig samarbejder med Prada på deres telefoner?